Bölümün Amacı

Görsel İletişim Tasarımı

> Bölümün Amacı

İçinde bulunduğumuz dijital çağda disiplinlerarası anlayışla eğitim veren Görsel İletişim Tasarım Bölümü, kuramsal bilgiyi uygulamalı eğitimle harmanlayarak; teknolojik olanakları özgün fikirlerle birleştirebilen, etkili tasarım çözümleri üretebilen ve çoklu ortam dinamiğini yaratıcılıkla biraraya getirebilen çağdaş görsel iletişimciler yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda gerek uygulamalı ve kuramsal ders içerikleri ile bütünleşik şekilde, gerekse Arel Medya, İFTasarım Atölyesi gibi çalışma ortamlarında öğrenciler profesyonel çalışma kabiliyetlerini geliştirmektedirler.

 

Sektörün önde gelen uzmanları ile sıklıkla yapılan etkinlikler, workshoplar, sanatsal faaliyetler gibi iş birlikleri sayesinde öğrenciler sektör ile mütemadiyen temas halinde kalabilmektedir. Dahası, bölümün gerek müfredat alt yapısının oluşturulmasında gerek sektör ihtiyaçlarının karşılanmasında gerekse ders içeriklerinin geliştirilmesi gibi faaliyetler kapsamında bölüm sektör ve akademi uzmanlarının danışmanlığına, dış ve iç paydaş görüşlerinin alınmasına önem vermekte ve tüm karar süreçlerini bu süzgeçten geçirerek nitelikli görsel iletişim tasarımcılar yetiştirmeyi ilke edinmiştir.

 

Meslekî bağlamda öğrenci gelişimini önemseyen Görsel İletişim Tasarımı bölümü bünyesinde 2D, 3D grafiklerden, video, sinema ve belgesel çekimlerine, sosyal medya çalışmalarından çoklu ortam tasarımları gibi durağan ve hareketli içeriklere sahip pek çok alanda tasarım, proje geliştirme, içerik üretimi ve yönetme şansına sahip olan öğrencilerin başarılı portfolyolar ile sektöre kazandırılmaları amaçlanmaktadır.  “Görsel İletişim  Tasarımı”  Lisans  Programı’nda  öğrencilerin,  çalışma  alanlarını öğretim elemanlarıyla tanımaları sağlanmaktadır. Görsel İletişim tasarımı bölümü ders programı içeriği, görüntü içeren her araca uygun bir görsel tasarım becerisi geliştirmeyi amaçlamaktadır.

 

Görsel İletişim Tasarımı Bölümü’nün nihai amaçları;

 

  1. İletişim alanı kapsamında, görsel iletişim tasarım ilkeleri, tasarım kuralları, estetik, görsel kültür hakkında temel bilgi ve bilimsel anlayışa sahip,
  2. Tasarım aşamasında dijital formlardan yararlanabilen, fotoğraf, bilgisayar,  yayın tasarımı, siber kültür, yapay zekâ, grafik tasarım, çoklu ortam tasarımı, masaüstü yayıncılık, canlandırma, sinema ve reklam tasarımı, tipografi, video, iletişim sosyolojisi, kullanıcı deneyimi gibi alt alanların temel dinamiklerini bilen,
  3. Küresel, toplumsal, kültürel, bilimsel ve mesleki etik değerleri gözeten bu alanlarda kendini sürekli olarak geliştirebilen,
  4. Mesleki pratiklerinde toplumsal sorumluğu ve yararı gözetebilmeyi benimseyen,
  5. Eleştirel bakış açısına sahip olabilen,
  6. Teknolojiyi yakından takip eden ve yeni iletişim teknolojilerini kullanma becerisine sahip,
  7. Kazandığı mesleki yetkinlik ve becerilerini görsel iletişim tasarımı ve bu disiplinle bağlı olan alanlar arasında uygulayabilen,
  8. Multidisipliner yaklaşıma sahip, yeniliğe açık olabilen,
  9. Güncel ihtiyaçlar doğrultusunda araştırma, geliştirmeye önem veren ve teorik bilgiyi hem bireysel hem de kolektif uygulama ile harmanlayabilen, bunu aktarabilen nitelikli görsel iletişim tasarımcı profesyonelleri yetiştirmektir.

 

Bitirme Projesi, hem öğrencilerin 6 dönem boyunca kazandıkları toplu birikimi kullanarak yeteneklerini en iyi şekilde gösterebilmelerine hem de Üniversite ile sektör arasındaki nihai köprüyü kurmaya yardımcı olur. Bu doğrultuda Görsel İletişim Tasarımı Bölümü’nde bitirme projeleri güz ve bahar olmak üzere iki döneme yayılmakta ve reklam ajansı – akademi iş birliği içinde; öğrencilerin gerçek ajans bağlantısı ile gerçek markalara çalışmasına olanak sağlamaktadır. 2023 – 2024 eğitim / öğretim dönemi mezun adaylarımız, sektörün önde gelen reklam ajanslarından Roy+Teddy’ye bağlı olarak, dünya otomotiv sektörünün en önemli markalarından biri için lansman kampanyası geliştirmektedirler.

 

Bu iş birlikleri mezun adayların henüz diplomalarını almadan dahi profesyonel bir ruhla çalışıp motive olmaları, aynı zamanda da sektör dinamiklerine erken adaptasyonları ve staj / iş imkanları açısından çok önemlidir.

 

Bölüm içinde yer alan pek çok kuramsal içerikli ders alanında uzman akademisyenler tarafından verilmekte olup bölümün uygulamalı tüm dersleri gerçek zamanlı iş süreçlerine benzer yaratıcı fikir ve proje hedefiyle gerçekleştirilmektedir.

 

Bölümün Hedefleri;

 

  • Öğrencilerin görsel iletişim tasarımı alanında küresel ve yerel gelişmeleri takip edebilme ve uyum sağlayabilme yetkinliğini kazandırmak,
  • Teori ve uygulama arasında bağ kurmalarını sağlayarak problem çözebilme yetkinliği kazandırmak,
  • Tasarımın temel ilke ve elemanlarını kullanarak etkili yazılı, sözlü ve görsel ifade yetkinliği kazandırmak,
  • Geleneksel ve yeni medya, kuram ve yöntemlerle düşünme ve tasarlama üzerine çok yönlü bilgi, beceri ve yetkinlikler kazandırmak,
  • Yaşam boyu öğrenme ilkesi çerçevesinde, öğrencilere yenilikçi, araştırmacı ve girişimci olmalarını sağlamak,
  • Bilimsel, yaratıcı ve eleştirel düşünceyi benimsetmek,
  • Sektörün her alanında görsel iletişim tasarımcısı olarak yer alabilmeleri için bilgisayar destekli tasarımları görsel–işitsel medyada, internet yayıncılığında, sosyal medyada