İçinde bulunduğumuz dijital çağda disiplinlerarası anlayışla eğitim veren Görsel İletişim Tasarım Bölümü, kuramsal bilgiyi uygulamalı eğitimle harmanlayarak; teknolojik olanakları özgün fikirlerle birleştirebilen, etkili tasarım çözümleri üretebilen ve çoklu ortam dinamiğini yaratıcılıkla biraraya getirebilen çağdaş görsel iletişimciler yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda gerek uygulamalı ve kuramsal ders içerikleri ile bütünleşik şekilde, gerekse Arel Medya, İFTasarım Atölyesi gibi çalışma ortamlarında öğrenciler profesyonel çalışma kabiliyetlerini geliştirmektedirler.
Sektörün önde gelen uzmanları ile sıklıkla yapılan etkinlikler, workshoplar, sanatsal faaliyetler gibi iş birlikleri sayesinde öğrenciler sektör ile mütemadiyen temas halinde kalabilmektedir. Dahası, bölümün gerek müfredat alt yapısının oluşturulmasında gerek sektör ihtiyaçlarının karşılanmasında gerekse ders içeriklerinin geliştirilmesi gibi faaliyetler kapsamında bölüm sektör ve akademi uzmanlarının danışmanlığına, dış ve iç paydaş görüşlerinin alınmasına önem vermekte ve tüm karar süreçlerini bu süzgeçten geçirerek nitelikli görsel iletişim tasarımcılar yetiştirmeyi ilke edinmiştir.
Meslekî bağlamda öğrenci gelişimini önemseyen Görsel İletişim Tasarımı bölümü bünyesinde 2D, 3D grafiklerden, video, sinema ve belgesel çekimlerine, sosyal medya çalışmalarından çoklu ortam tasarımları gibi durağan ve hareketli içeriklere sahip pek çok alanda tasarım, proje geliştirme, içerik üretimi ve yönetme şansına sahip olan öğrencilerin başarılı portfolyolar ile sektöre kazandırılmaları amaçlanmaktadır. “Görsel İletişim Tasarımı” Lisans Programı’nda öğrencilerin, çalışma alanlarını öğretim elemanlarıyla tanımaları sağlanmaktadır. Görsel İletişim tasarımı bölümü ders programı içeriği, görüntü içeren her araca uygun bir görsel tasarım becerisi geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Görsel İletişim Tasarımı Bölümü’nün nihai amaçları;
Bitirme Projesi, hem öğrencilerin 6 dönem boyunca kazandıkları toplu birikimi kullanarak yeteneklerini en iyi şekilde gösterebilmelerine hem de Üniversite ile sektör arasındaki nihai köprüyü kurmaya yardımcı olur. Bu doğrultuda Görsel İletişim Tasarımı Bölümü’nde bitirme projeleri güz ve bahar olmak üzere iki döneme yayılmakta ve reklam ajansı – akademi iş birliği içinde; öğrencilerin gerçek ajans bağlantısı ile gerçek markalara çalışmasına olanak sağlamaktadır. 2023 – 2024 eğitim / öğretim dönemi mezun adaylarımız, sektörün önde gelen reklam ajanslarından Roy+Teddy’ye bağlı olarak, dünya otomotiv sektörünün en önemli markalarından biri için lansman kampanyası geliştirmektedirler.
Bu iş birlikleri mezun adayların henüz diplomalarını almadan dahi profesyonel bir ruhla çalışıp motive olmaları, aynı zamanda da sektör dinamiklerine erken adaptasyonları ve staj / iş imkanları açısından çok önemlidir.
Bölüm içinde yer alan pek çok kuramsal içerikli ders alanında uzman akademisyenler tarafından verilmekte olup bölümün uygulamalı tüm dersleri gerçek zamanlı iş süreçlerine benzer yaratıcı fikir ve proje hedefiyle gerçekleştirilmektedir.
Bölümün Hedefleri;